Preview: 3e voorronde IJmond Popprijs

Aanstaande zaterdag is het tijd voor de derde voorronde van de IJmond Popprijs. Deze avond zullen Borrie & B, Colombian Necktie, Starfish, Wheatfield with Crows en KrakersIJand strijden om een plek in de finale. Ook dit jaar zullen er weer twee bands doorgaan naar de finale die traditioneel op konigingendag wordt gehouden. De eerste voorronde zal gehouden worden in de Nozem en de Non en zal om 20.30 uur beginnen. De volgende acts zijn al zeker van een plek in de finale: Tweemansleger, de Wolkenshow, Galloway Hill en the Curtains. Hieronder volgt een korte biografie van elke band die deze avond zal spelen. Wie zal de opvolger worden van Sweet Empire, Pound, Against All Odds, State of Negation en Twice The Same?

Borrie & B
Van twee stemmige refreintjes tot een kei harde old school feeling. Borrie & B maken muziek vanuit het hart en doen wat ze leuk vinden, niet wat er van hen verwacht word binnen de hip hop scene. Dit maakt hun muziek erg toegankelijk en aantrekkelijk voor een breed publiek. Op het podium zijn de jongens erg enthousiast en niet te beroerd om zich in het zweet te werken. Hun aanstekelijke refreintjes zorgen voor een gezellige sfeer en de nodige publieksparticipatie.

Colombian Necktie
Na wat muzikale rondzwervingen hebben Sander, Luuk, Jeremi de koppen bij elkaar gestoken en besloten Colombian Necktie op te richten. Het idee was om beukende Beatdown/deathcore te maken. Met Geoffrey erbij als vocalist, en Joeri als tweede gitarist vragen wij alleen maar om zweet, voortanden en neusbotjes op het podium.

Scherpe teksten, snoeiharde beukende riffs, beukende drums maken het tot een uniek geheel. Hedendaagse bands zoals Emmure ,Obey the brave en The Acacia strain hebben ons geinspireerd om zelf muziek te maken

Starfish
Starfish is een Heemskerkse band bestaande uit vier jongens van 18 jaar die samen eigen nummers schrijven. Starfish brengt meerdere genres samen in de zelfgeschreven nummers, zo kun je dansbare Reggae verwachten met scheurende refreinen waarop je helemaal los kunt gaan. Maar een vlot punknummertje of een IndieRocksong is ook niet te gek voor deze band. Waarschuwing: Optredens kunnen erg energiek zijn

Wheatfield with Crows
Na de val van The Town zijn er drie muzikanten overgebleven die er eigenlijk nog geen genoeg van hadden. Drummer Rico, Gitarist Thijs en Bassist Isaac die gepromoveerd is tot zanger. Zij vonden bassist Ben en Toetsenist Dion, Samen vormden ze begin 2013 een nieuwe band, Wheatfield with Crows.

De muziekstijl in dit vroege stadium van de band is moeilijk te beschrijven. iedereen doet een beetje zijn eigen dingetje. voor nu is de muziek het beste te beschrijven als Funky Rock met Pink Floyd invloeden. wel weten we dat het ons doel is om ouderwetse muziek terug te brengen en Rock weer toegankelijk te maken voor het grote publiek.

KrakersIJland
Daan Krakers (Gitaar en zang) en Joris IJland (piano en zang) vormen samen KrakersIJland. Ze spelen met aanstekelijk plezier en op het KrakersIJland zijn blues, folk en pop de heersende windrichtingen. In hun platenkoffer zitten Bob Dylan, James Taylor en Mumford And Sons, al hoort de oudere muziekliefhebbers hier en daar een vleugje Simon en Garfunkel voorbijkomen. Ze werken momenteel aan hun eerste EP.

Bands

Thomas Stoker | donderdag 04 april 2013, 16:15 | comments 0 | categorie Wedstrijden | share on facebook share on twitter share on hyves