Review: Girls can Mosh in de Kade

Afgelopen vrijdag stond de kleine zaal van de Kade in het teken van Girls Can Mosh. De drie hardcore bands Stare of Displeasure, All Heads Rise en All For Nothing, die allemaal een vrouw als vocalist hebben, lieten hun nummers ten gehore brengen voor een zaal die drie kwart vol stond. Een nette opkomst dus.

Stare of Displeasure uit de IJmond mag de spits afbijten. Ze spelen steeds strakker, maar er is nog wel af en toe een ongeregeldheid te ontdekken bij de drummer en bassist. Dit mag de pret niet drukken, want deze band doet gewoon wat ze moeten doen: beuken! Vocaliste Poffie heeft een rauwe grunt en een prima performance, maar had wat meer het publiek kunnen betrekken. De bassist brak bij het een-na-laatste nummer nog zijn snaar, maar loste dat binnen korte tijd op. Ook kregen ze het voor elkaar om de eerste voetjes van de vloer te krijgen.

All Heads Rise uit Gouda bestaat ondertussen alweer een tijdje hebben al flink wat bekendheid vergaard. Mede dankzij zangeres Alma. De show begon met confetti omdat het het laatste optreden van de drummer was. Het volume was flink open gedraaid waardoor de vocalen wat slechter te horen waren. Desondanks mocht dit de pret niet drukken, en ging het door met harde mosh en de wat technischere afwisseling.

All For Nothing uit Rotterdam is de afsluiter van de avond, en met recht, wát een band! Ze spelen hardcore zoals het bedoeld is, maar wel ietwat voorspelbaar. Vanaf het eerste moment springt zangeres Cindy energiek heen en weer voor het publiek langs. De band heeft er totaal geen moeite mee om er een groot feest van te maken. Hoe langer de show duurde, hoe beter het publiek en zin in kreeg. Tegen het einde van de show kwam er nog een kleine onderbreking vanwege twee allochtonen die blijkbaar op het verkeerde feestje terecht waren gekomen. Cindy wist hier goed op in de spelen door een circlepit te vragen en al snel werden ze, op nette wijze, naar de uitgang begeleid.

Tekst: Bert Hekman & Thomas Stoker

Bands

Bert Hekman | zondag 20 februari 2011, 12:22 | comments 0 | categorie Reviews | share on facebook share on twitter share on hyves